fredag 8 maj 2009

Arbetsförmedlingen och fika


Sjukt tröttsam miljö på Arbetsförmedlingen.

Idag tog vi bussen till City och lämnade Iris på dagis, tog sen en mycket härlig spontanfika med Anna och Herman för att sen dra vidare till "ljuvliga" Arbetsförmedlingen på Stora Södergatan här i Lund. Sist jag var där för inskrivning blev jag bemött på allra värsta tänkbara sätt av en tant i 60-årsåldern. Hon tyckte att det var jättekonstigt att jag hade med mig en bebis och att det därför inte var konstigt att jag inte fått jobb. Haha!
Idag träffade jag en betydligt trevligare kvinna som gav mig bra tips inför min framtida superkarriär! Jag har ju min PA-examen och nu även min lärarutbildning. Problemet är väll att jag helst vill jobba med PA men de jobben är få, lärarjobb finns inte heller utan bara i förskolan. HUUU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar